2009. november 10., kedd

Az első bejegyzés

2004-ben kezdtem túrákat szervezgetni, abban az évben 10 db kerékpártúrában merült ki a dolog, aztán a következő évben megvolt az első 2 gyalogtúrám, és a továbbiakban a gyalogtúrák vették át a főszerepet, megfordult az arány. Eleinte csak haveri körben műveltem a dolgot. 2006-ban Gyalog és Kerékpártúra Klub néven egy túra-fórumot nyitottam. Bár ez mindig is döglődött, ahogyan most is dögrováson van. Elvileg publikus volt már, de a lap.hu -s linkelések ellenére nem sokan találták meg, akik mégis, szépen el is tűntek a regisztráció után, mert egyszerűen nem mernek elsőként válaszolni egy témára, márpedig a fórum egyre inkább úgy tűnt, mintha az én egyszemélyes monológom lenne. Akit mégis érdekelne, itt van. (Az egyszerűbb adminisztráció céljából egy virtuális vasúttársasággal közös a phpbb3-as rendszer, ez megyeget, de a túrás rész kevésbé, ezért is került az alsó részbe.)

2009-re eljutott a dolog odáig, hogy valamit lépnem kellett, a helyzet a következő volt:
- a gyalogtúrák résztvevőszáma átlagosan 2,4 főre csökkent 2008-ban, a kerékpártúáké az 1-hez konvergált, tehát leginkább egyedül mentem
- gyalogtúrák helyszínére személyautóval utaztam ki már 2007 óta, ami jó buli volt 4-5 fővel, de rendszeresen egyedül, vagy 2-en kicsit drága lett volna, bár a tömegközlekedés már egyáltalán nem olcsóbb, sőt...
- minél jobban próbáltam sűríteni a túrákat, annál kevesebben voltunk, ami gáz
- heti - 2 heti rendszerességgel személyautós kiutazásra optimalizált túrák nem voltak fellelhetőek

Léptem is, regisztráltam a Sétafikára, kértem, és kaptam túravezetői jogosultságot, 2009.02.07-től kezdve minden gyalog és kerékpártúrám fellelhető ott. És innentől kezdve már normálisan működött a dolog, bár rendesen szór a létszám 1-12 között, de így mégiscsak több értelme van a dolognak. Szeptembertől a Túratárson is jelen vagyok, bár ott kellett vagy 3 hét, mire elkezdték megtalálni a túráimat, de manapság jönnek azért onnan is. Ezzel együtt a létszám érdemben nem emelkedett (ez betudható az őszi időjárásnak), de átlagban így is optimális. A "terjeszkedés" jó ötletnek bizonyult, sőt, néhányan rendszeres résztvevői lettek a túráimnak.

Ennek a blognak az egyik célja a döglődő fórum kiváltása, ami érdeklődés híján valószínűleg túraadminisztrációs részlegként marad fenn (az inaktívság révén tulajdonképp eddig is az volt, már vagy 2 éve). Emellett fel fognak kerülni a következő túrától kezdődően az élménybeszámolók. (Utóbbi időben hanyagoltam sajnos...) A blog egyelőre fejlesztés alatt áll, persze hozzászólni már most is van lehetőség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése